Sulje lomake
Mistä palveluista olet kiinnostunut?
1/5
Millainen on budjettisi?
2/5
Millainen on projektisi toiveaikataulu?
3/5
Kerro hieman yrityksestäsi.
4/5
Anna vielä lopuksi yhteystietosi.
5/5
Kiitos, olemme vastaanottaneet tarjouspyyntösi. Olemme teihin yhteydessä pian!
No voe perehana. Jotain meni nyt kyllä vikaan. Jos ongelma toistuu uudelleen, soita suoraan Laurille numeroon: +358 40 844 6805.
Anni Roivas

Mikä on brändi?

Monesti on todettu: brändisi ei ole yhtä kuin logosi. Brändi on huomattavan paljon tätä enemmän. Se ei kuitenkaan ole jotain, mitä voisit fyysisesti koskea tai minkä voisit edes nähdä omin silmin. Mitä brändi sitten oikeastaan on?

Brändistä voidaan puhua sinä mielikuvana, joka asiakkaillasi on sinusta. Se on tietynlainen fiilis tai tunne sydämessä. Ja kenties hankalinta on, että jokaisella ihmisellä on mielessään omanlainen versionsa sinun brändistäsi. Et voi siis koskaan hallita brändiäsi aivan täysin, mutta voit pyrkiä vaikuttamaan siihen.

Brändistä puhuttaessa on hyvä kääntää hetkeksi katse historiaan, jotta voimme ymmärtää, mitä brändi todellisuudessa on. Alun perin sana ”branding” juontaa juurensa karjan polttomerkintään. Eläimet piti tehdä tunnistettaviksi, jotta tiedettiin kenelle ne kuuluvat. Sitä brändäys tietyllä tasolla on edelleen tänä päivänä: halutaan tehdä jotain tunnistettavaksi.

Tällä hetkellä lähes kaikissa tuotteissa ja palveluissa valinnanvaraa on paljon. Valinnanvaraa on oikeastaan niin paljon, että kuluttaja tuskin osaa nimetä kaikkia mahdollisia vaihtoehtojaan. Tuotteet ja palvelut ovat loppujen lopuksi keskenään myös hyvin samankaltaisia. Joten mikä saa meidät valitsemaan juuri sen yhden tuotteen kaikkien joukosta? Aivan, juurikin se hyvä fiilis jostain brändistä. Jokainen meistä arvottaa asioita eri tavalla, mutta yleensä juuri joku tietty brändi on onnistunut muodostamaan meihin sellaisen yhteyden, joka saa meidät valitsemaan sen muiden joukosta.

Tämän takia brändillä on väliä. Brändi on keinosi erottua joukosta. Brändi on keinosi luoda yhteys kohderyhmääsi. Brändi on keinosi luoda palvelustasi tai tuotteestasi tarina, joka jää ihmisten mieleen.