lauri@blocreative.fi
Soita matalalla kynnyksellä

Puhelimeen vastaa Lauri ja hän on kuulemma mukava.

Lähetä sähköpostia

Jännittääkö soittaminen? Ei se mitään, niin meitäkin. Lähetä sähköpostia, kun asiasi ei ole niin kiireellinen. Vastaamme 24 tunnin kuluessa saapuneesta viestistä.

Varaa etätapaaminen

Tavataanko vaikka nyt? Varaa tästä 15-minuutin mittainen etäpalaveri ja ratkotaan ongelmat heti.

Kaikessa on lopulta kyse ihmisistä

SAM International
Brand Experience Design

SAM International on erikoistunut vaativiin suorahakuihin, rekrytointeihin sekä perehdyttämiseen, organisaation kehittämiseen ja muutosturvaan. Kaiken keskiössä on ihminen, joka huomioidaan yksilönä.

Mitä teimme:

Strategia

Positiointistrategia

Experience Design

Toimistotilan käyntikokemuksen suunnittelu
Toimistotilan yleisilmeen ideointi

Identiteetti

Identiteettiohjeistus

Keväällä 2021 LinkedIn antoi notifikaation. Eräs Nea oli rohjennut laittamaan viestiä kysyäkseen olisiko Blo Creative oikeanlainen kumppani brändin kehitystä mietittäessä. Alle 15 minuutin olimme jo käyneet puhelimessa läpi kaikki mahdolliset tarpeet ja sopineet jatkokeskustelun seuraavalle viikolle. Jatkokeskustelussa totesimme, että järkevin reitti on pitää brändiworkshop, jossa pureudutaan brändin ytimeen syvällisesti ja autetaan asiakasta hahmottamaan omaa kokonaisuuttaan paremmin.

Workshop järjestettiin SAM-INT:n tiloissa Keilarannassa. Istuimme yhdessä asiakkaan kanssa porukalla tyhjyyttä ammottavan toimistotilan lattialla. Heillä oli unelma ja visio, se piti vain saada sanoitettua, herätettyä henkiin ja tuotua todellisuuteen.

Intensiivisten keskustelujen aikana tuli nopeasti ilmi, että yrittäjien sydäntä lähellä olivat meri ja purjehtiminen, sekä niiden tuoma rauhallisuus. Kansainvälisen ketjun valmiiseen identiteettiin kuuluivat jo valmiiksi harmoninen sininen sävy sekä majakka logon ympärillä.

Visio toimistotilan brändikokemuksesta alkoi realisoitua; merta, rauhallisuutta, majakka, luonnollisia puun värisiä huonekaluja, meriteemaisia sisustuselementtejä.

Päätimme hyödyntää olemassa olevan identiteetin antimia ja ottaa siitä kaiken irti. Osa toimiston seinistä maalattaisiin meren sinisellä, koristeeksi sivuseinien alaosaan brändiin kuuluvaa kultaista, meriteemaisia esineitä, kuten kustomoitu majakka ja kalastusverkkoja.

Credits

Client
SAM International
Designers
Lauri Keinänen
Special Thanks To
Nichlas Ahlbom, Nea Seppäläinen-Ahlbom, Janne Kolehmainen
Client Side Key Members
Nichlas Ahlbom
Brand Strategist
Lauri Keinänen
Used Software & Technologies
Adobe Illustrator, Adobe XD, Adobe Photoshop, Adobe Substance