Ainia Solutions ja Ainia Innovations fuusioituivat vuoden 2021 alussa. Tällöin heräsi tarve uudistaa Ainian brändiä ja tuoda se vastaamaan nykyhetken tarpeita ja palveluita.
Ainian kohdalla päädyttiin tekemään perusteellinen brändiuudistus strategiasta visuaaliseen ilmeeseen ja sisäisen kulttuurin kehittämiseen.
Ainian brändi-identiteetti haluttiin uudistaa modernimpaan muotoon, mutta pitää se silti tunnistettavissa Ainiaksi.
Brändiuudistuksen ja muun muutoksen myötä Ainialla haluttiin myös tarkistaa, että sisäinen kulttuuri menee varmasti yksi yhteen uuden brändin kanssa. Tämän johdosta pidimme Ainian työntekijöille ja johtoryhmälle workshopit ja toteutimme näiden perusteella syntyneistä ajatuksista Culture Bookin, jonka tarkoituksena on avata Ainian kulttuuria niin työntekijöille, kuin yhteistyökumppaneillekin. Lisäksi toteutimme henkilöstöoppaan, josta löytyy kaikki oleellinen tieto työntekijöille yhdestä paikasta.
Brand Identity Elements
Brand Book
Brand Experience Design
Office Space Brand Design
Colorscape
Typography
Iconography
Photography
Package design
Positioning
Internal Brand Strategy
External Brand Strategy
Internal Communication Strategy
External Communication Strategy
Social Media Strategy
Work Culture Book